ciekawostki 

Problem z oknami w biurze

Każdy, kto pracuje w biurze, doskonale zdaje sobie sprawę z tego, jak istotna jest kwestia odpowiedniego oświetlenia pomieszczenia. Sztuczne światło jest potrzebne praktycznie przez cały dzień pracy przy komputerze i powinno ono być skierowane w odpowiedni sposób. Jeżeli zaś chodzi o światło słoneczne, to często bywa ono bardzo dokuczliwe. Odbija się bowiem w monitorach komputerów, co uniemożliwia pracę. Oczywiście, nowoczesne monitory są skonstruowane w taki sposób, aby nie odbijać mocno promieni słonecznych, jednakże cudów nie da się zdziałać.

Najczęściej w biurach montowane są verticale, czyli paski materiału, którymi można osłonić całą ścianę z oknami. Nie jest to zły sposób, jednakże wiele osób narzeka na to, że pomiędzy tymi paskami, przedostają się do pomieszczenia pojedyncze promienie słoneczne, które są bardzo nieprzyjemne i odbijają się właśnie od monitora. Nie zawsze można przecież komputer ustawić w inny sposób. Jeżeli w pokoju pracuje kilka osób, zawsze ktoś będzie poszkodowany.

Eksperci proponują i zalecają, aby w takich pomieszczeniach biurowych, gdzie znajdują się miejsca pracy z komputerami, montować żaluzje lub rolety okienne. One umożliwiają bowiem całkowite zasłonięcie okien przed promieniami słonecznymi. Dobre żaluzje, wykonane z trwałego materiału i przede wszystkim – ciemne i kryjące doskonale zasłonią każde okno. Co prawda, niektórzy nie lubią z nich korzystać i wolą prostsze w obsłudze rolety, jednak i żaluzje doskonale sprawdzają się w takich warunkach.

Wielu pracodawców wybiera jednak właśnie rolety okienne. Najlepiej jest zdecydować się na takie, które są wykonane z grubego i bardzo gęstego materiału. Idealnie osłaniają one bowiem wszystkie przestrzenie międzyokienne i sprawiają, że żaden promień światła nie dostaje się do środka. Jest to szczególnie ważne w przypadku okien dachowych. Wówczas roleta musi bardzo ściśle przylegać do okna, aby nie przepuszczać pojedynczych promieni słonecznych. Dobra roleta okienna jest w stanie sprawić, że w pomieszczeniu temperatura spadnie o kilka stopni. Wiele osób wybiera więc jak najgrubsze i najciemniejsze rolety do biur, aby zapewnić pracownikom komfort i odpowiednią temperaturę. Nie ma sensu oszczędzać na roletach okiennych, ponieważ te najtańsze w ogóle nie spełniają swoich zadań. Roleta musi być również wykonana z materiału, który jest łatwy w czyszczeniu. Najlepiej, aby można ją było czyścić przy pomocy zwilżonej gąbki.

Należy pamiętać o tym, że wszystkie okna w pomieszczeniach biurowych powinny być zaopatrzone w roletę lub żaluzje. Tylko wtedy ma to sens i można zachować odpowiednią temperaturę w pomieszczeniu. Również pokoje, w których stoją same sprzęty biurowe, jak drukarki, czy skanery, warto zaopatrzyć właśnie w rolety, aby schłodzić nieco temperaturę takiego pomieszczenia. Same sprzęty wywołują bowiem wzrost temperatury i nie pracuje się miło w takim pokoju. Nie będzie to wielki koszt dodatkowy. Najlepiej jest zamówić oczywiście wszystkie rolety na dokładny wymiar do swojego biura.

Related posts

Leave a Comment